info@ashyansaz.ir
044-3115

زبان‌های ارتباطی در کشور کانادا به انگلیسی و فرانسوی محدود نمی‌ماند. یک دسته‌بندی کمابیش قابل استناد نشان می‌دهد که مردم این کشور دست‌کم به واسطه ۲۲ زبان دنیا در کنار یکدیگر معاشرت و کار و تحصیل می‌کنند. همین دسته‌بندی نیز به زبان آمار می‌گوید بیش از ۶۷% از مردم در کانادا به زبان انگلیسی و کم‌تر از ۲۲% آنان به زبان فرانسوی با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

پس، زبان‌های رایج در کانادا اول انگلیسی و دوم فرانسوی‌اند. بنابراین بد نیست که ما برای مهاجرت لااقل روی یکی از این دو زبان سرمایه‌گذاری کنیم. اما صرفا آگاهی به زبان رایج کشور کانادا برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کفایت نمی‌کند. ماجرا البته گسترده‌ و وسیع‌تر از آن است که در نگاه اول به چشم می‌آید.

می‌بایست از همین ابتدا مقصد را با جزییات بیش‌تری انتخاب کنید. این‌که شما کانادا را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده‌اید، عالی‌ست اما کافی نیست. مشخص کنید که دقیقا به کدام استان و کدام شهر کانادا می‌خواهید مهاجرت کنید؟ انتخاب دقیق و موشکفانه شما معلوم خواهد کرد که کدامیک از دو زبان فرانسوی و انگلیسی به کارتان خواهد آمد.
زبان مردم تورنتو و سایر استان‌های کانادا

اما زبان تورنتو چیست؟ اگر تصمیم دارید به تورنتو بروید، می‌توانید با زبان انگلیسی گلیم خود را از آب بیرون آورید. اگر هوای استان کِبک و شهر مونترال کانادا را به سر دارید، حتما فرانسه بخوانید. چرا که در این استان از استان‌های کانادا، مردم نه تنها به زبان فرانسه سخن می‌گویند، بلکه در ادار‌ه‌جات و نهادهای دولتی‌اش نیز امور فقط به زبان فرانسه پیش می‌رود.

در انتاریو ۷۰ درصد مردم انگلیسی صحبت می کنند و ۴.۲ درصد فرانسوی، بقیه مردم هم از سایر زبان ها استفاده می کنند. زبان رسمی مردم انتاریو را می توان انگلیسی دانست.

در بریتیش کلمبیا ۷۱ درصد انگلیسی و حدود ۲ درصد فرانسوی زبان هستند. به این ترتیب بریتیش کلمبیا را هم می توان انگلیسی زبان حساب کرد. در آلبرتا ۷۶ درصد انگلیسی و ۲ درصد فرانسوی زبان وجود دارد. در مانیتوبا ۷۳ درصد انگلیسی و ۳.۶۵ درصد فرانسوی رایج است. در ساسکاچوان ۸۴ درصد انگلیسی و ۱.۶ درصد فرانسوی، در نیو اسکاشیا نسبت زبان انگلیسی به فرانسوی ۹۱ به ۳.۶ درصد است.

نیوبرانزویک ۶۵ درصد انگلیسی و ۳۲ درصد فرانسوی زبان دارد. در نیوفاندلند و لابرادور شاهد ۹۷ درصد انگلیسی زبان هستیم. در این استان کمتر از یک درصد فرانسوی زبان وجود دارد. جزایر پرنس ادوارد حدود ۹۲ درصد انگلیسی و ۴ درصد فرانسوی زبان را در خود جای داده است. می رسیم به یوکان که در آن ۸۳.۷ درصد انگلیسی و ۵ درصد فرانسوی صحبت می‌کنند. یادتان باشد که برای دریافت وقت سفارت کانادا و طی کردن مراحل مختلف دریافت ویزای این کشور نیاز است که تسلط خود بر زبان انگلیسی یا فرانسوی را با سند و مدرک معتبر اثبات کنید.

نظرات کاربران